Frågor och svar

Jag vill börja träna hos er, hur gör jag för att bli medlem?

Då är du välkommen till något av våra center.  Vill du teckna ett autogiro tar du med dig legitimation och kontonummer. Tänk på att du måste vara över 18 år vid tecknande av autogiro, annars behöver din förälder vara med. Annars går det bra att lösa andra kort på egen hand.

Kan jag provträna innan jag köper kort?

Självklart kan du det. Vi erbjuder provträning max 3 dagar. Meddela i receptionen och vi ger dig ett provkort.

Hur gammal måste jag vara för att bli medlem?

Man kan bli medlem året man fyller 14 år. Att tänka på är att om man är under 18 år måste målsman/myndig person stå för autogirot och vara med på plats när avtalet skrivs.

Får en annan medlem släppa in mig för att provträna?

Nej, det är ej tillåtet. Medlemmen tar då en risk att bli avstängd. Vill man provträna ska man alltid kontakta receptionen innan.

Hur säger jag upp mitt autogirokort?

Avslut av medlemskap via autogiro gör du på Xercise och en blankett skall fyllas i.

Hur lång är uppsägningstiden?

1-3 månader. Vi har våra uppsägningsperioder kvartalsvis så fyll i en blankett minst en månad innan din obligatoriska bindningstid löper ut, annars förlängs avtalet tillsvidare med 3 månaders uppsägningstid.

Vilket datum dras medlemsavgiften via autogiro?

Vi försöker alltid debitera första gången den 1:a i varje månad om det ej infaller på en helgdag. Därefter gör vi ytterligare tre försök de nästkommande tre vardagana. Dessa datum kan vi inte ändra.

Vad händer om jag inte har pengar på mitt konto?

Om täckning saknas sköter kredithanterarna alla påminnelser åt oss. Vid frågor angående påminnelser/inkasso vänder ni er till kredithanterarna på tel 010-1959660.

Jag har bindningstid kvar, men vill inte fortsätta träna. Vad kan jag göra?

Du kan överlåta kortet till en annan person. Båda behöver då komma till oss för överlåtelsen. Ta med nytt kontonummer.

Kan jag frysa mitt kort?

Bindningstiden betalar du alltid enligt avtal. Blir du sjuk/skadad/gravid under bindningstiden får du tiden du ej kunnat träna tillgodo efter din bindningstid gått ut. Vid skada/sjukdom behöver ett läkarintyg lämnas.

Jag vill ha ett kvitto för att lämna till arbetsgivaren? Hur gör jag?

Kom inom receptionen så skriver vi ut kvitto till dig

Kan jag använda Friskvårdscheckar/kuponger hos er?

Vi tar emot actiway, friskvårdskuponger och friskvårdscheckar.

Jag har tappat mitt träningskort. Hur gör jag?

Kom in till oss så hjälper vi dig med ett nytt kort. Kostnaden för kortet är 100 kr. När vi registrerar ett nytt kort kommer det gamla sluta fungera.

Vad gäller vid inpassering vid obemannade öppettider?

Så här gör du:

1. Dra ditt kort i kortläsaren
2. Välkommen in.

Vid problem ring 044-103520 eller på porttelefonen.

Viktig information för dig som tränar på obemannade tider

Vi utför stickkotroller där vi ber er visa legitimation och medlemskort.

Det vi kollar är:

  • Är du medlem?
  • Har du passerat in genom dörren själv eller tillsammans med någon annan eller blivit insläppt?
  • Ditt kort ska vara aktivt för att göra dig behörig i lokalerna.
  • Om du passerat in i lokalerna felaktigt kommer en kontrollavgift debitera dig för olaga intrång.

Med felaktigt menas med att man blivit insläppt eller släppt in någon i lokalen eller gått in tillsammans med någon annan vid inpasseringsdosan.

Vad har jag för användarnamn och lösenord till bokningen?

Ditt användarnamn är ditt kortnummer som finns på ditt medlemskort. Lösenordet är de 8 första siffrorna i ditt personnummer (ex. 19810101) Kontakta om om du inte kan logga in så dubbelkollar vi så allt stämmer.

Vad har ni för bokningsregler?
  • Du kan boka pass 8 dagar i förväg.
  • Du får som mest ha 10 bokade pass.
  • 10 minuter innan passet börjar kan du boka dropinplats i receptionen.
  • Avbokning sker minst 1 timme innan passet börjar via hemsidan eller appen. Annars kontaktar du receptionen.
  • 10 minuter innan passet börjar släpps bin bokade plats till dropin.
Vad är anläggningsnumret så jag kan ladda ner bokningsappen?

Anläggningsnumret till bokningsappen är 1145

Hämta din biljett

När du är bokad på ett pass skrivs det ut en passbiljett när du loggar in. Det är ditt kvitto på att du har en plats på passet. Spara din biljett och lämna till instruktören när du kommer till passet.

Vi håller din plats till passet fram till 10 minuter innan start, då förlorar du pltasen och den blir till dropin. Så länge det finns dropinplatser kvar kan du boka om din plats. Kommer du inte alls får du en varning.

Reservlista

Är passet du vill gå på fullt kan du boka en reservplats. Så fort någon avbokar sin plats hoppar du automatiskt upp ett steg på listan. Det är upp till dig att kolla om din plats blivit ordinarie eller ej, det gör du smidigt via vår app eller internetbokning. Vill du gå på passet utan att ha fått en ordinarie plats kan du komma och ta en dropinplats i mån av plats 10 minuter innan passet börjar.

Dropin

10 minuter innan passet börjar släpps automatiskt platserna till dropin. Så alla förbokade platser bör ta biljett minst 10 min innan passet börjar.

Avbokning

Du kan avboka passet fram till 1 timme innan passet börjar via appen eller internetbokningen, annars kontaktar du receptionen som hjälper dig. Missar du ett pass får du en varning. Den tredje varningen spärrar din bokning. Då kontaktar du receptionen så löser vi upp din spärr igen.

Jag har fått en bokningsspärr. Vad gör jag?

Du kontaktar receptionen så hjälper vi dig att lösa upp din spärr.

Hur fungerar era solarier?

Det fungerar med mynt (5:or och 10:or)  eller betalar du med kort så startar vi solariet till dig. Du solar max 15 min åt gången.

Kan man träna på någon annan anläggning i Sverige om man är medlem på Xercise?

Vi är med i klubbsverige där du har möjlighet att träna på många olika anläggningar runt om i Sverige till en kostnad av 6 kr per gång. Meddela receptionen när du ska iväg så hjälper vi dig. Gå in på www.klubbsverige.se för att få mer information och se alla anläggningar i Sverige.

Kan man ta med sitt barn till träningen?

Alla våra center har som regel att man ej har sina barn med i gymmet. Detta är för säkerheten och andra kunder ska ej bli störda. Skulle ändå barnet följa med, så sitter han/hon i receptionen och väntar på sin förälder till träningen är klar.

ÖPPETTIDER HÄRLÖV

Måndag 08-21
Tisdag 08-21
Onsdag 08-21
Torsdag 08-21
Fredag 08-21
Lördag 08-14
Söndag 14-19

Bemannat i receptionen
Måndag: 08.00 – 19.30
Tisdag: 08.00 – 19.30
Onsdag: 08.00 – 19.30
Fredag: 08.00 – 16.00

ÖPPETTIDER CITY

Öppet dygnet runt
Alla dagar!

Bemannat i receptionen
Måndag 16.30 – 19.30
Tisdag: 16.30 – 19.30
Onsdag: 16.30 – 19.30
Torsdag: 16.30 – 19.30